Kontakt
A-Z
Träger / Förderer
Datenschutz
Impressum
Hilfe
Mein Konto
English
Katalog
Einfache Suche
Erweiterte Suche
Browsen (DDC)
Suchverlauf
Meine Auswahl
Hilfe
Datenshop
Mein Konto
Ablieferung von Netzpublikationen
Informationsvermittlung
Über die Deutsche
Nationalbibliothek
Katalog der Deutschen Nationalbibliothek
Gesamter Bestand
Musikarchiv
Exilsammlungen
Buchmuseum
Suchformular zurücksetzen
Expertensuche
?
eingeschränkt auf
- Standorte:
Leipzig
Leichte Bedienung, intuitive Suche: Die Betaversion unseres neuen Katalogs ist online!
→ Zur Betaversion des neuen DNB-Katalogs
Dienstag 18. November 2025: Die Lesesäle der Deutschen Nationalbibliothek in Frankfurt am Main öffnen wegen einer Personalversammlung erst ab 13 Uhr. // Tuesday 18 November 2025: The reading rooms of the German National Library in Frankfurt am Main will open at 13:00 due to a staff assembly.
Mittwoch, 19. November 2025: Die Deutsche Nationalbibliothek in Leipzig ist geschlossen.
Ergebnis der Suche nach:
tit all "Serious Games in Education"
im Bestand: Gesamter Bestand
1 - 10 von 15
Datum (neuestes zuerst)
Datum (ältestes zuerst)
Titel (A-Z)
Titel (Z-A)
Name (A-Z)
Name (Z-A)
Interne ID-Nr. aufsteigend
Interne ID-Nr. absteigend
1
Adaptive serious games assessment: The case of the blood transfusion game in nursing education
Ifenthaler, Dirk. - Mannheim : Universitätsbibliothek Mannheim, 2025
2
Effects of VR-Based Serious Games on Gross Motor Skills in Chinese Children with Autism Spectrum Disorder in Special Education: A Pilot Study
Enthalten in Journal of autism and developmental disorders 3.4.2025: 1-9
3
Game design elements of serious games in the education of medical and healthcare professions: a mixed-methods systematic review of underlying theories and teaching effectiveness
Enthalten in Advances in health sciences education 2.4.2024: 1-24
4
Learning analytics for enhancing the usability of serious games in formal education: A systematic literature review and research agenda
Enthalten in Education and information technologies 3.5.2022: 1-30
5
Learning Binary Search Trees Through Serious Games
Rojas-Salazar, Alberto. - Wadern : Schloss Dagstuhl – Leibniz-Zentrum für Informatik, 2020
6
Serious Games in Health Professions Education: Review of Trends and Learning Efficacy
Enthalten in Yearbook of medical informatics 2019
7
Decoupling assessment and serious games to support guided exploratory learning in smart education
Enthalten in Journal of ambient intelligence and humanized computing 19.12.2016: 1-15
8
Serious games and blended learning; effects on performance and motivation in medical education
Enthalten in Perspectives on medical education 14.12.2016: 1-3
9
Educational outcomes of digital serious games in nursing education: a systematic review and meta-analysis of randomized controlled trials
Enthalten in BMC medical education Bd. 24, 18.12.2024, Nr. 1, date:12.2024: 1-10
10
Game-thinking; utilizing serious games and gamification in nursing education – a systematic review and meta-analysis
Enthalten in BMC medical education Bd. 25, 29.1.2025, Nr. 1, date:12.2025: 1-37
1 - 10 von 15
Alle Materialarten
>
Artikel (15)
Alle Standorte
>
Leipzig (15)
Aktionen
In meine Auswahl übernehmen
Druckansicht
Versenden
News-Feed
Administration