Katalog der Deutschen Nationalbibliothek

Neuigkeiten Servicezeiten in Frankfurt am Main ab 1. Dezember 2025: Montag bis Freitag 9–18 Uhr und Samstag 10–16 Uhr
Service hours in Frankfurt am Main from 1 December 2025: Monday to Friday 9:00-18:00 and Saturday 10:00-16:00
 
Neuigkeiten

Leichte Bedienung, intuitive Suche: Die Betaversion unseres neuen Katalogs ist online! → Zur Betaversion des neuen DNB-Katalogs

 
 

Ergebnis der Suche nach: "STAUFFER" and "George"



Treffer 1 von 11 < < > <



Online Ressourcen
Link zu diesem Datensatz https://d-nb.info/1384032088
Titel Diversity and Decolonization in Teaching Russian Studies / edited by Thomas Jesús Garza, Rachel Stauffer
Person(en) Garza, Thomas Jesús (Herausgeber)
Stauffer, Rachel (Herausgeber)
Organisation(en) SpringerLink (Online service) (Sonstige)
Ausgabe 1st ed. 2025
Verlag Cham : Springer Nature Switzerland, Imprint: Palgrave Macmillan
Zeitliche Einordnung Erscheinungsdatum: 2025
Umfang/Format Online-Ressource, XXV, 256 p. 10 illus. : online resource.
Andere Ausgabe(n) Printed edition:: ISBN: 978-3-031-90693-0
Printed edition:: ISBN: 978-3-031-90695-4
Printed edition:: ISBN: 978-3-031-90696-1
Inhalt Chapter 1. Introduction -- Chapter 2. Historical, Cultural, and Ideological Ties Between African Americans and Russia -- Chapter 3. Colonial and Decolonial Impulses: Histories and Stories from Russian Studies Educators in the United States -- Chapter 4. The Invisible Teacher: Reflecting on the Teacher Identities and Classroom Practices of non-Russian Instructors of Russian -- Chapter 5. Un-Teaching the Nineteenth-Century Survey of Russian Literature -- Chapter 6. Teaching Pushkin in a Multiracial World -- Chapter 7. Decolonizing Russian Studies: Reexamining the Nineteenth-Century Literary Survey Course -- Chapter 8. Queer Russians in the American College Classroom -- Chapter 9. On Decolonizing the Slavic, East European, and Eurasian Studies Classroom and Engaging with New Perspectives -- Chapter 10. Addressing LGBTQIA+ and Non-Binary Gender Identities in Russian L2 Classrooms: Approaches and Strategies -- Chapter 11. You Can’t Imagine: Ecologies of Empathy in the Post-Russia(n) Classroom
Persistent Identifier URN: urn:nbn:de:101:1-2512110307272.849179946668
DOI: 10.1007/978-3-031-90694-7
URL https://doi.org/10.1007/978-3-031-90694-7
ISBN/Einband/Preis 978-3-031-90694-7
Sprache(n) Englisch (eng)
Sachgruppe(n) 400 Sprache, Linguistik

Online-Zugriff Archivobjekt öffnen




Treffer 1 von 11
< < > <


E-Mail-IconAdministration