Katalog der Deutschen Nationalbibliothek

Neuigkeiten

Leichte Bedienung, intuitive Suche: Die Betaversion unseres neuen Katalogs ist online! → Zur Betaversion des neuen DNB-Katalogs

 
Neuigkeiten Dienstag 18. November 2025: Die Lesesäle der Deutschen Nationalbibliothek in Frankfurt am Main öffnen wegen einer Personalversammlung erst ab 13 Uhr. // Tuesday 18 November 2025: The reading rooms of the German National Library in Frankfurt am Main will open at 13:00 due to a staff assembly.
 
Neuigkeiten Mittwoch, 19. November 2025: Die Deutsche Nationalbibliothek in Leipzig ist geschlossen.
 
 

Ergebnis der Suche nach: "SALMON" and "Arthur"



Treffer 1 von 24 < < > <



Online Ressourcen
Link zu diesem Datensatz https://d-nb.info/1330675681
Titel Children’s Literature Aligned with SDGs to Promote Global Competencies : A Practical Resource for Early Childhood Education / by Angela K. Salmon, Aixa Pérez-Prado, Karin Morrison, Flavia Iuspa
Person(en) Salmon, Angela K. (Verfasser)
Pérez-Prado, Aixa (Verfasser)
Morrison, Karin (Verfasser)
Iuspa, Flavia (Verfasser)
Organisation(en) SpringerLink (Online service) (Sonstige)
Ausgabe 1st ed. 2024
Verlag Cham : Springer Nature Switzerland, Imprint: Springer
Zeitliche Einordnung Erscheinungsdatum: 2024
Umfang/Format Online-Ressource, XXVIII, 304 p. 21 illus., 20 illus. in color. : online resource.
Andere Ausgabe(n) Printed edition:: ISBN: 978-3-031-57127-5
Printed edition:: ISBN: 978-3-031-57129-9
Printed edition:: ISBN: 978-3-031-57130-5
Inhalt Part I: Global competence through children's literature: Partnership with unsustainable development goals for 2023 -- Chapter 1: Introduction -- Chapter 2: Empowering Learners for a Complex World -- Chapter 3: Becoming Global Competent Through Children’s Literature -- Chapter 4: Child Development: responding to Children’s Literature -- Chapter 5: Pedagogies for Deeper Thinking and Understanding -- Part II: Global Governance: Fairness, Peace and Security -- Chapter 6: Children's Rights -- Chapter 7: Global Governance- Peace SDG 16 Peace, Justice, and Strong Institutions, SDG 4 Quality Education & SDG 10 Reduce Inequalities -- Chapter 8: Changemakers: Social Entrepreneurship (Social action and activism) -- Part III: Human Diversity and Development -- Chapter 9: Embracing a Diverse Identity: Language, Ethnicity, Culture, and Gender -- Chapter 10: Learningfor Wellbeing -- Part IV: Global Economy -- Chapter 11: Migration and Immigration -- Chapter 12: Rights, Needs, and Wants -- Part V: Environment and Natural Resources -- Chapter 13: Climate Stewards for the World SDG 13 Climate Action SDG 15 Life on land NEW -- Chapter 14: Water and Sustainability -- Chapter 15: Portrait of a Dream City
Persistent Identifier URN: urn:nbn:de:101:1-2405250409351.348475683255
DOI: 10.1007/978-3-031-57128-2
URL https://doi.org/10.1007/978-3-031-57128-2
ISBN/Einband/Preis 978-3-031-57128-2
Sprache(n) Englisch (eng)
Sachgruppe(n) 370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen

Online-Zugriff Archivobjekt öffnen




Treffer 1 von 24
< < > <


E-Mail-IconAdministration