Katalog der Deutschen Nationalbibliothek

Neuigkeiten

Leichte Bedienung, intuitive Suche: Die Betaversion unseres neuen Katalogs ist online! → Zur Betaversion des neuen DNB-Katalogs

 
Neuigkeiten 2. bis 5. Oktober 2025: Der Kartenlesesaal in Leipzig ist geschlossen. // 2 to 5 October 2025: The map reading room in Leipzig is closed.
 
 

Ergebnis der Suche nach: fintech



Treffer 112 von 1002 < < > <



Online Ressourcen
Link zu diesem Datensatz https://d-nb.info/132924480X
Art des Inhalts Aufsatzsammlung
Titel Global Perspectives in the Metaverse : Law, Economics, and Finance / edited by Hung-Yi Chen, Pawee Jenweeranon, Nafis Alam
Person(en) Chen, Hung-Yi (Herausgeber)
Pawee Jenweeranon (Herausgeber)
Nafis Alam (Herausgeber)
Organisation(en) SpringerLink (Online service) (Sonstige)
Ausgabe 1st ed. 2024
Verlag Cham : Springer Nature Switzerland, Imprint: Palgrave Macmillan
Zeitliche Einordnung Erscheinungsdatum: 2024
Umfang/Format Online-Ressource, XXIII, 256 p. 29 illus., 27 illus. in color. : online resource.
Andere Ausgabe(n) Printed edition:: ISBN: 978-3-031-54801-7
Printed edition:: ISBN: 978-3-031-54803-1
Printed edition:: ISBN: 978-3-031-54804-8
Inhalt 1. Global Perspectives in the Metaverse -- 2. The Economic Implications of Services in the Metaverse -- 3. Money in the Metaverse -- 4. Metaverse Metamorphosis -- 5. Constitutional and Legal Implications of the Metaverse -- 6. Digital Governance: How to Harness the Potential of the Metaverse? -- 7. DeFi and the Metaverse: Legal and Regulatory Challenges of the Decentralisation of Financial Services -- 8. Online Harms in the Metaverse -- 9. Criminal law in the Metaverse: Defining Wrongdoing in a Virtual World -- 10. Regulating the Metaverse -- 11. Reimagine the Paradigm of Property Right: Metaverse and Tokenization -- 12. Elephants in the Grass: Case Studies on How Entrenched Global Corporations Envision the Money Metaverse -- 13. Embracing the Next Genesis Trend: an Investment Perspective on the Metaverse -- 14. Educating in the Metaverse -- 15. Can the Metaverse Support Business Schools Address the Theory-Practice Disconnect in Business Education? -- 16. The Impact of Learning via the Metaverse
Persistent Identifier URN: urn:nbn:de:101:1-2405140413434.056315309548
DOI: 10.1007/978-3-031-54802-4
URL https://doi.org/10.1007/978-3-031-54802-4
ISBN/Einband/Preis 978-3-031-54802-4
Sprache(n) Englisch (eng)
Sachgruppe(n) 330 Wirtschaft

Online-Zugriff Archivobjekt öffnen




Treffer 112 von 1002
< < > <


E-Mail-IconAdministration