Katalog der Deutschen Nationalbibliothek

Neuigkeiten

Leichte Bedienung, intuitive Suche: Die Betaversion unseres neuen Katalogs ist online! → Zur Betaversion des neuen DNB-Katalogs

 
Neuigkeiten 2. bis 5. Oktober 2025: Der Kartenlesesaal in Leipzig ist geschlossen. // 2 to 5 October 2025: The map reading room in Leipzig is closed.
 
 

Ergebnis der Suche nach: "Closing"



Treffer 130 von 4591 < < > <



Online Ressourcen
Link zu diesem Datensatz https://d-nb.info/132425047X
Art des Inhalts Aufsatzsammlung
Titel Effective and Equitable Teacher Practice in Mathematics and Science Education : A Nordic Perspective Across Time and Groups of Students / edited by Nani Teig, Trude Nilsen, Kajsa Yang Hansen
Person(en) Teig, Nani (Herausgeber)
Nilsen, Trude (Herausgeber)
Yang Hansen, Kajsa (Herausgeber)
Organisation(en) SpringerLink (Online service) (Sonstige)
Ausgabe 1st ed. 2024
Verlag Cham : Springer Nature Switzerland, Imprint: Springer
Zeitliche Einordnung Erscheinungsdatum: 2024
Umfang/Format Online-Ressource, XII, 293 p. 55 illus., 46 illus. in color. : online resource.
Andere Ausgabe(n) Printed edition:: ISBN: 978-3-031-49579-3
Printed edition:: ISBN: 978-3-031-49581-6
Printed edition:: ISBN: 978-3-031-49582-3
Inhalt A. Setting the Stage:1 Introduction: Student Achievement and Equity Over Time in the Nordic Countries: Christian Christrup Kjeldsen, Trude Nilsen, Jenna Hiltunen, Nani Teig -- 2 Theoretical framework of Teacher Practice: Nani Teig, Trude Nilsen, Kajsa Yang Hansen -- 3 Analytical framework: Trude Nilsen, Nani Teig -- B. Teacher Practice: 4 Content coverage: Development over Time and Correlation with Achievement: Rune Müller Kristensen, Victoria Rolfe -- 5 Teaching Quality and Assessment Practice: Trends Over Time and Correlation with Achievement: Nani Teig, Jennifer Maria Louto -- C. Explaining Changes Over Time: 6 Are Changes in Content Coverage Related to Changes in Achievement Over Time?: Monica Rosén and Trude Nilsen -- 7 Changes in Teacher Practices Related to Changes in Student Achievement: Trude Nilsen and Jan-Eric Gustafsson -- D. Equality: 8 Equality in Content Coverage in the Nordic Countries?: Sigrid Blömeke -- 9 Examining the Role of Teaching Quality and Assessment Practicein Reducing Socioeconomic and Ethnic Inequities in Mathematics Achievement: Kajsa Yang Hansen, Victoria Rolfe, Nani Teig -- E. Closing remarks: 10 Discussions of Findings on Teacher Practice Across Countries, Time, and Chapters: Trude Nilsen, Nani Teig
Persistent Identifier URN: urn:nbn:de:101:1-2024032303342376207938
DOI: 10.1007/978-3-031-49580-9
URL https://doi.org/10.1007/978-3-031-49580-9
ISBN/Einband/Preis 978-3-031-49580-9
Sprache(n) Englisch (eng)
Beziehungen IEA Research for Education, A Series of In-depth Analyses Based on Data of the International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA) ; 14
Sachgruppe(n) 370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen

Online-Zugriff Archivobjekt öffnen




Treffer 130 von 4591
< < > <


E-Mail-IconAdministration