Katalog der Deutschen Nationalbibliothek
Ergebnis der Suche nach: dcs=830*
|
|
|
| Link zu diesem Datensatz | https://d-nb.info/124951570X |
| Titel | The myth of abstraction : the hidden origins of abstract art in German literature / Andrea Meyertholen |
| Person(en) | Meyertholen, Andrea (Verfasser) |
| Verlag | Rochester, New York : Camden House |
| Zeitliche Einordnung | Erscheinungsdatum: 2021 |
| Umfang/Format | xiv, 295 Seiten : Illustrationen ; 24 cm |
| Inhalt | Introduction : the many origins of abstract art -- Apocalypse now : Heinrich Von Kleist's sublime de-framing of Caspar David Friedrich's Der Mönch Am Meer (1810) -- The Kleistian sublime is now : Kazimir Malevich, Mark Rothko, Barnett Newman -- The clouding of perception : seeing the (un)real potential for abstraction in the poetry and science of Goethe's clouds (1821) -- In the service of clouds or optical illusion? : Romanticism, pointillism, and impressionism -- Driven to distraction and from abstraction : the birth and death of abstract art in Gottfried Keller's Der Grüne Heinrich (1854/55, 1879/80) -- Inside the mind and outside the margins : the unruly lines of Paul Klee, André Masson, and Cy Twombly -- Epilogue : Laocoön and his sisters : the future of literature and art. |
| ISBN/Einband/Preis |
978-1-64014-104-9 Festeinband : EUR 95.95 1-64014-104-9 |
| Sprache(n) | Englisch (eng) |
| Beziehungen | Studies in German literature, linguistics, and culture |
| Schlagwörter | Kleist, Heinrich von: Empfindungen vor Friedrichs Seelandschaft ; Goethe, Johann Wolfgang von ; Keller, Gottfried: Der grüne Heinrich ; Abstrakte Kunst <Motiv> |
| DDC-Notation | 830.9357 [DDC23ger] |
| Sachgruppe(n) | 830 Deutsche Literatur ; 700 Künste, Bildende Kunst allgemein |
| Weiterführende Informationen | Inhaltsverzeichnis |
| Leipzig |
Signatur: 2023 A 8457
Bereitstellung in Leipzig |

