Katalog der Deutschen Nationalbibliothek
Ergebnis der Suche nach: "Thomas" and "White"
![]() |
|
Link zu diesem Datensatz | https://d-nb.info/1351947567 |
Titel | Preparing White Teachers for Anti-Racist Education : Critical Reflection and Generativity for Transformative Praxis / by Katrina Liu, Michael K. Thomas, Richard Miller |
Person(en) |
Liu, Katrina (Verfasser) Thomas, Michael K. (Verfasser) Miller, Richard (Verfasser) |
Organisation(en) | SpringerLink (Online service) (Sonstige) |
Ausgabe | 1st ed. 2024 |
Verlag | Cham : Springer Nature Switzerland, Imprint: Palgrave Macmillan |
Zeitliche Einordnung | Erscheinungsdatum: 2024 |
Umfang/Format | Online-Ressource, XXI, 176 p. 8 illus. : online resource. |
Andere Ausgabe(n) |
Printed edition:: ISBN: 978-3-031-73533-2 Printed edition:: ISBN: 978-3-031-73535-6 Printed edition:: ISBN: 978-3-031-73536-3 |
Inhalt | Chapter 1: Educational Equity and the Teacher-Student Diversity Gap -- Chapter 2: Theoretical Framework and Research Context: Seeing Through the Prism of Racism -- Chapter 3: From Camouflage to Pledging Commitment: Race in the Habits of Mind -- Chapter 4: One Step Forward, Two Steps Back: Racism in the Patterns of Acting -- Chapter 5: Toward Anti-Racist Teacher Education -- Chapter 6: Cultivating Critical Reflection for Transformative Learning in the Context of Race -- Chapter 7: The Potential to Achieve |
Persistent Identifier |
URN: urn:nbn:de:101:1-2412230306093.822608610656 DOI: 10.1007/978-3-031-73534-9 |
URL | https://doi.org/10.1007/978-3-031-73534-9 |
ISBN/Einband/Preis | 978-3-031-73534-9 |
Sprache(n) | Englisch (eng) |
Sachgruppe(n) | 370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen |
Online-Zugriff | Archivobjekt öffnen |
