Katalog der Deutschen Nationalbibliothek

Neuigkeiten Servicezeiten in Frankfurt am Main ab 1. Dezember 2025: Montag bis Freitag 9–18 Uhr und Samstag 10–16 Uhr
Service hours in Frankfurt am Main from 1 December 2025: Monday to Friday 9:00-18:00 and Saturday 10:00-16:00
 
Neuigkeiten Dienstag 9. Dezember 2025: Die Lesesäle der Deutschen Nationalbibliothek in Leipzig öffnen wegen einer Personalversammlung erst ab 13 Uhr. // Tuesday 9 December 2025: The reading rooms of the German National Library in Leipzig will open at 13:00 due to a staff assembly.
 
 

Ergebnis der Suche nach: dcs=370.7*



Treffer 71 von 2747 < < > <



Online Ressourcen
Link zu diesem Datensatz https://d-nb.info/1339165759
Art des Inhalts Aufsatzsammlung
Titel Coherence in European Teacher Education : Theoretical Models, Empirical Studies, Instructional Approaches / edited by Gerard Doetjes, Vlatka Domovic, Mirjamaija Mikkilä-Erdmann, Katja Zaki
Person(en) Doetjes, Gerke (Herausgeber)
Domović, Vlatka (Herausgeber)
Mikkilä-Erdmann, Mirjamaija (Herausgeber)
Zaki, Katja (Herausgeber)
Organisation(en) SpringerLink (Online service) (Sonstige)
Ausgabe 1st ed. 2024
Verlag Wiesbaden : Springer Fachmedien Wiesbaden, Imprint: Springer VS
Zeitliche Einordnung Erscheinungsdatum: 2024
Umfang/Format Online-Ressource, VIII, 269 p. 20 illus., 15 illus. in color. : online resource.
Andere Ausgabe(n) Erscheint auch als Druck-Ausgabe: Coherence in European teacher education
Printed edition:: ISBN: 978-3-658-43722-0
Inhalt Teacher education in Europe -- The (in)coherence of European teacher education -- Epistemic coherence in teacher education -- Exploring Finnish student teachers' perceived coherence of their teacher education program -- Coherence in initial class teacher education in Croatia -- Assessing student perceptions of professionalization measures and coherence after the 2011 French curriculum reform -- Co-constructing multidisciplinary coherence in subject teacher education -- Exploring coherence between teacher education and the competence required to facilitate students' oral participation in foreign language classrooms -- Perceptions of coherence among teacher education students and newly qualified teachers of foreign languages -- Research-based teacher education curriculum supporting student teacher learning -- Fostering coherence in Finnish teacher education -- Identifying core practices as a framework for teacher educators' cooperative professional development -- Coherence through cultures of remembrance -- The what, the why, and the how
Persistent Identifier URN: urn:nbn:de:101:1-2408160851186.692219979696
DOI: 10.1007/978-3-658-43721-3
URL https://doi.org/10.1007/978-3-658-43721-3
ISBN/Einband/Preis 978-3-658-43721-3
Sprache(n) Englisch (eng)
Schlagwörter Lehrerbildung ; Europa
DDC-Notation 370.7114 [DDC23ger]
Sachgruppe(n) 370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen

Online-Zugriff Archivobjekt öffnen




Treffer 71 von 2747
< < > <


E-Mail-IconAdministration