Katalog der Deutschen Nationalbibliothek

Neuigkeiten Servicezeiten in Frankfurt am Main ab 1. Dezember 2025: Montag bis Freitag 9–18 Uhr und Samstag 10–16 Uhr
Service hours in Frankfurt am Main from 1 December 2025: Monday to Friday 9:00-18:00 and Saturday 10:00-16:00
 
Neuigkeiten

Leichte Bedienung, intuitive Suche: Die Betaversion unseres neuen Katalogs ist online! → Zur Betaversion des neuen DNB-Katalogs

 
Neuigkeiten 24. Dezember 2025 bis 1. Januar 2026: Die Deutsche Nationalbibliothek bleibt an beiden Standorten geschlossen. // 24 December 2025 to 1 January 2026: The German National Library will be closed at both locations.
 
 

Ergebnis der Suche nach: "{{{1}}}"



Treffer 99851 von 7773210 < < > <



Online Ressourcen
Link zu diesem Datensatz https://d-nb.info/1361222816
Titel Philosophy of Education in the Anthropocene / by Renaud Hétier, Nathanaël  Wallenhorst
Person(en) Hétier, Renaud (Verfasser)
Wallenhorst, Nathanaël  (Verfasser)
Organisation(en) SpringerLink (Online service) (Sonstige)
Ausgabe 1st ed. 2025
Verlag Cham : Springer Nature Switzerland, Imprint: Palgrave Macmillan
Zeitliche Einordnung Erscheinungsdatum: 2025
Umfang/Format Online-Ressource, XI, 273 p. : online resource.
Andere Ausgabe(n) Printed edition:: ISBN: 978-3-031-80263-8
Printed edition:: ISBN: 978-3-031-80265-2
Printed edition:: ISBN: 978-3-031-80266-9
Inhalt Chapter 1. Introduction. Reshaping educational thinking Reshaping educational thinking -- Chapter 2. The Anthropocene: the new geological epoch. Summary of the debate on its dating -- Chapter 3. Learning to live and let live… together -- Chapter 4. The Covid-19 pandemic – how we are fully entering the Anthropocene -- Chapter 5. What should we do with the time remaining to us? -- Chapter 6. Precisely what sort of citizenship should we be educating for? -- Chapter 7. How, in the neoliberal era, can one be a good citizen? -- Chapter 8. Critique, resistance, and utopia -- Chapter 9. Education that shapes and transforms learners -- Chapter 10. Investing in our ability to bring life -- Chapter 11. Pedagogy in the face of the challenge posed by the Anthropocene -- Chapter 12. General Conclusion
Persistent Identifier URN: urn:nbn:de:101:1-2503250308052.443096229746
DOI: 10.1007/978-3-031-80264-5
URL https://doi.org/10.1007/978-3-031-80264-5
ISBN/Einband/Preis 978-3-031-80264-5
Sprache(n) Englisch (eng)
Beziehungen Palgrave Studies in Educational Futures
Sachgruppe(n) 370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen

Online-Zugriff Archivobjekt öffnen




Treffer 99851 von 7773210
< < > <


E-Mail-IconAdministration