Katalog der Deutschen Nationalbibliothek

Neuigkeiten

Leichte Bedienung, intuitive Suche: Die Betaversion unseres neuen Katalogs ist online! → Zur Betaversion des neuen DNB-Katalogs

 
 

Ergebnis der Suche nach: dcs=370.8*



Treffer 7 von 70 < < > <



Online Ressourcen
Link zu diesem Datensatz https://d-nb.info/1344346596
Art des Inhalts Aufsatzsammlung
Titel RomnoKher Study 2021 : Unequal Participation. On the Situation of the Sinti and Roma in Germany / edited by Daniel Strauß
Person(en) Strauß, Daniel (Herausgeber)
Organisation(en) SpringerLink (Online service) (Sonstige)
Ausgabe 1st ed. 2024
Verlag Wiesbaden : Springer Fachmedien Wiesbaden, Imprint: Springer
Zeitliche Einordnung Erscheinungsdatum: 2024
Umfang/Format Online-Ressource, XXII, 273 p. 22 illus. : online resource.
Andere Ausgabe(n) Printed edition:: ISBN: 978-3-658-44651-2
Erscheint auch als Druck-Ausgabe: RomnoKher study 2021
Inhalt Introduction -- Educational situation(s) of Sinti and Roma in the German education system -- Antigypsyism and educational history -- “… but you pass on this fear that was in you to your child with your mother’s milk”. Silence and cross-generational trauma of the Roma and Sinti -- The significance of different life situations of Sinti and Roma for strategies to improve the educational situation -- Roma women in the struggle for their voice -- The educational situation of Sinti and Roma in Germany in an international comparison -- Conceptual Writing in the spoken language - the standard language in the Romani school - for Sinti*zze and Roma*nja a place that takes energy. Connections between structural racism and discrimination in educational institutions and the academic success of minority members -- ReFIT - Social participation through participatory approaches and examples of antigypsyism as an educational barrier from practice -- The Hildegard Lagrenne Foundation: Perspectives and strategies for the equal participation in education of Roma and Sinti in Germany and examples from the practice of Madhouse gGmbH Munich -- Methodological report on the study -- Realized sample
Persistent Identifier URN: urn:nbn:de:101:1-2410090413091.272575797684
DOI: 10.1007/978-3-658-44650-5
URL https://doi.org/10.1007/978-3-658-44650-5
ISBN/Einband/Preis 978-3-658-44650-5
Sprache(n) Englisch (eng)
Schlagwörter Deutschland ; Bildungsgang ; Sinti ; Roma <Volk> ; Diskriminierung ; Chancengleichheit
DDC-Notation 370.8991497043 [DDC23ger]
Sachgruppe(n) 370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen ; 300 Sozialwissenschaften, Soziologie, Anthropologie

Online-Zugriff Archivobjekt öffnen




Treffer 7 von 70
< < > <


E-Mail-IconAdministration