Katalog der Deutschen Nationalbibliothek
Ergebnis der Suche nach: cod="ro"
|
|
|
| Link zu diesem Datensatz | https://d-nb.info/1384031960 |
| Titel | Artificial Intelligence and Education in the Global South : A Systems Perspective / by Fernando Reimers, Zainab Azim, Maria-Renée Palomo, Callysta Thony |
| Person(en) |
Reimers, Fernando (Verfasser) Azim, Zainab (Verfasser) Palomo, Maria-Renée (Verfasser) Thony, Callysta (Verfasser) |
| Organisation(en) | SpringerLink (Online service) (Sonstige) |
| Ausgabe | 1st ed. 2026 |
| Verlag | Cham : Springer Nature Switzerland, Imprint: Springer |
| Zeitliche Einordnung | Erscheinungsdatum: 2026 |
| Umfang/Format | Online-Ressource, IX, 189 p. 3 illus. : online resource. |
| Andere Ausgabe(n) |
Printed edition:: ISBN: 978-3-032-11448-8 Printed edition:: ISBN: 978-3-032-11450-1 Printed edition:: ISBN: 978-3-032-11451-8 |
| Inhalt | Chapter 1. Education and Artificial Intelligence: A Systems Approach -- Chapter 2. Challenges and Opportunities of Education in the Global South -- Chapter 3. Students, learning, classrooms and schools -- Chapter 4. AI and Curriculum -- Chapter 5. Assessment and AI -- Chapter 6. AI and Teacher development -- Chapter 7. AI and School Organization and Management -- Chapter 8. AI and Education Governance -- Chapter 9. Conclusion: Charting the Future of AI and Education in the Global South—Promises, Realities, and the Path Forward -- Chapter 10. Glossary |
| Persistent Identifier |
URN: urn:nbn:de:101:1-2512110306200.943183030968 DOI: 10.1007/978-3-032-11449-5 |
| URL | https://doi.org/10.1007/978-3-032-11449-5 |
| ISBN/Einband/Preis | 978-3-032-11449-5 |
| Sprache(n) | Englisch (eng) |
| Sachgruppe(n) | 370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen |
| Online-Zugriff | Archivobjekt öffnen |

