Katalog der Deutschen Nationalbibliothek

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Titel Mass communications / a book of readings selected and edited for the Institute of Communications Research in the University of Illinois by the director of the institute, Wilbur Schramm
Person(en) Schramm, Wilbur (Herausgeber)
Arnheim, Rudolf (Verfasser)
Gerth, Hans (Verfasser)
Flesch, Rudolf (Verfasser)
Lazarsfeld, Paul Felix (Verfasser)
Verlag Leipzig ; Frankfurt am Main : Deutsche Nationalbibliothek
Zeitliche Einordnung Erscheinungsdatum: 2023
Original: 1949
Umfang/Format 1 Online-Ressource (xi, 552 Seiten)
Andere Ausgabe(n) Elektronische Reproduktion von: Mass communications
Persistent Identifier URN: urn:nbn:de:101:1-2023031906352756492708
Sprache(n) Englisch (eng)
Beziehungen Teil von: Monografien im Bestand des Deutschen Exilarchivs 1933-1945
Anmerkungen Enthält unter anderem: The world of the daytime serial / by Rudolf Arnheim. S. 360-378. - Values in mass periodical fiction, 1921-1940 / by Patricke Johns-Heine and Hans H. Gerth. S. 379-380. - The formula for readibility / Rudolf Flesch. S. 382-383. - The communications behavior of the average American / by Paul F. Lazarsfeld and Patricia Kendall. S. 389-401. - Mass communication, popular taste and organized social action / by Paul F. Lazarsfeld and Robert K. Merton. S. 459-480. - Radio and the printed page as factors in political opinion and voting / by Paul F. Lazarsfeld, Bernard Berelson and Hazel Gaudet. S. 481-495
Sachgruppe(n) 300 Sozialwissenschaften, Soziologie, Anthropologie

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